ביטול עסקה ומדיניות השבת מוצרים
ביטול עסקה ומדיניות השבת מוצרים
להלן תפורט מדיניות ביטול העסקה לעסקאות לרכישת טובין שבוצעו באמצעות אתר “אלוף המזרונים” (“האתר“) או בטלפון (“עסקת מכר מרחוק“) מול חברת ר.ר. רהיט לכל בע“מ (“החברה“). מדיניות זו כפופה לתקנון החברה המפורטת בכתובת [https://mizranim-deal.co.il/]. בכל סתירה בין ההוראות שלהלן לבין הוראות התקנון, תגברנה הוראות התקנון.
ביטול עסקה ייעשה באמצעות משלוח הודעת ביטול באחת הדרכים הבאות (“הודעת הביטול“):
בדואר רשום לכתובת חרושת 7 רמת–השרון, מיקוד: 4702511;
בדוא“ל לכתובתshay.mizranim@gmail.com ;
פנייה ישירה לשירות הלקוחות של האתר באמצעות לחיצה על כפתור “שליחת הודעה בוואטסאפ“;
פנייה ישירה לשירות הלקוחות בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00-17:00 בטלפון ובאמצעות הודעת WhatsApp, בטלפון מספר: 052-5921109.
מועדים ותנאי ביטול עסקת מכר מרחוק
כל צרכן רשאי לבטל עסקה, מכל סיבה שהיא, עד ארבעה עשר ימים ממועד קבלת הטובין, או מיום קבלת מסמך סיכום העסקה, המכיל את הפרטים המנויים בסעיף 14ג(ב) לחוק הגנת הצרכן (לפי המאוחר מבניהם). מובהר כי הוראות סעיף זה לא יחולו על עסקאות הזמנה מיוחדת.
מועדים ותנאים לביטול עסקה – עבור צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש:
בסעיף 1.3(ב) זה:
“אדם עם מוגבלות” – כהגדרתו בחוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות, התשנ“ח-1998;
“אזרח ותיק” – מי שמלאו לו 65 שנים;
“עולה חדש” – מי שטרם חלפו חמש שנים מיום שניתנה לו תעודה עולה או תעודת זכאות כעולה ממשרד העלייה והקליטה.
צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, רשאי לבטל עסקה בתוך ארבעה חודשים מיום ביצועה, מיום קבלת הטובין נשוא העסקה או מיום קבלת מסמך סיכום העסקה המכיל את הפרטים המנויים בסעיף 14ג(ב) לחוק הגנת הצרכן, לפי המאוחר, ובלבד שההתקשרות בעסקה כללה שיחה בין נציגי האתר לצרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש, ובכלל זה שיחה באמצעות תקשורת אלקטרונית.
ביקש צרכן שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש לבטל עסקה, רשאים נציגי האתר לדרוש ממנו להציג לפניהם תעודה המוכיחה שהוא אדם עם מוגבלות, אזרח ותיק או עולה חדש. בהתאם לדרישה כאמור, הצרכן יציג לפני נציגי החברה את אחד מהמסמכים המנויים בסעיף 14ג1(ד) לחוק הגנת הצרכן, לפי העניין, או יספק להם עותק שלו, לרבות באמצעות תקשורת אלקטרונית או פקסימיליה.
הוראות סעיף (ב)1.3(ב) זה לא יחולו על עסקאות הזמנה מיוחדת.
תוצאות ביטול עסקה
ביטול עקב פגם או אי התאמה
במידה וביטל צרכן עסקת מכר מרחוק לפי סעיפים 1.3(א) או 1.3(ב) לעיל עקב פגם בטובין שרכש, או עקב אי התאמה בין הטובין שרכש לבין הפרטים שנמסרו לו לפי סעיפים 14א(א) ו-(ב) או 14ג(א) ו-(ב) לחוק הגנת הצרכן, או עקב אי אספקת הטובין במועד שנקבע, יחולו ההוראות להלן:
החברה תחזיר לצרכן בתוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על–ידי הצרכן, תבטל את חיובו של הצרכן בשל העסקה ותמסור לו עותק מההודעה בדבר ביטול החיוב כאמור ולא תגבה מהצרכן דמי ביטול כלשהם.
במידה והצרכן קיבל את הטובין שרכש, הוא יעמידו לרשות החברה במקום שבו נמסרו לו הטובין ויודיע על כך לחברה, והוא הדין לגבי טובין כלשהם שקיבל הצרכן בעקבות ביצוע העסקה, לרבות מתנות למיניהן.
ביטול שאינו עקב פגם או אי התאמה
במידה וביטל צרכן עסקה לפי סעיפים 1.3(א) או 1.3(ב) לעיל, שלא מהטעמים המנויים בסעיף 1.4(א) לעיל (פגם, אי התאמה או אי מסירה במועד), יחולו ההוראות להלן:
החברה תחזיר לצרכן, בתוך 14 ימים מיום קבלת הודעת הביטול, את אותו חלק ממחיר העסקה ששולם על–ידי הצרכן; כשחיובו של הצרכן בשל העסקה יבוטל ויימסר לו עותק מההודעה בדבר ביטול החיוב כאמור. לא ייגבו סכומי כסף כלשהם נוספים מהצרכן, זולת דמי ביטול (ככל שהחברה תחליט לגבות) בשיעור שלא יעלה על 5% ממחיר הטובין שרכש, או 100 שקלים חדשים, לפי הנמוך מבניהם.
בסעיף זה, “דמי ביטול” – לרבות הוצאות או התחייבות בשל משלוח, אריזה או כל הוצאה או התחייבות אחרת, שלטענת החברה הוצאו על–ידה או שהיא התחייבה בהן בשל ההתקשרות בעסקה, או בשל ביטולה.
במידה והצרכן קיבל את הטובין שרכש, עליו להחזירם לחברה במקום עסקה, והוא הדין לגבי טובין כלשהם שקיבל המשתמש בעקבות ביצוע העסקה.
במידה והתקין נציג מטעם החברה טובין בבית הצרכן לצורך מתן שירות לפי העסקה, החברה תהיה רשאית לגבות מהצרכן תשלום בשל הוצאות ההתקנה, בסכום שלא יעלה על 100 ש“ח.
החברה ממליצה כי הטובין יוחזרו באריזתם המקורית וללא פגיעה ו/או פגם מכל מין וסוג שהוא. אין בהוראות סעיפים 1.4(א) או 1.4(ב) לעיל כדי לגרוע מזכותה של החברה לתבוע את נזקיה מהצרכן במקרה שערכם של הטובין שהחזיר לחברה פחת כתוצאה מהרעה משמעותית במצבם בזמן שהיו ברשותו.
ביטול עסקה על ידי החברה
החברה תהא רשאית לבטל עסקה, כולה או מקצתה, כאשר הסיבות אינן בשליטתה, כגון: כוח עליון, מצבי חירום, מלחמות, מבצעים צבאים או מצבי מתיחות ביטחונית, פגיעה בנתיבי הובלה, מגפות, מזג אוויר, שביתה אצל הספקים, מחסור חריף ובלתי צפוי בכוח אדם ו/או חומרי גלם, ובמקרים בהם התמורה עבור העסקה לא שולמה במלואה או מקום בו הצרכן ביצע מעשה בלתי חוקי ו/או עבר על הוראות הדין. הודעה על ביטול העסקה תימסר ללקוח תוך 10 ימי עסקים ממועד ביצוע ההזמנה.
מובהר כי במקרה של ביטול עסקה לפי סעיף 1.1 בטרם המוצר סופק, יחויב הצרכן בתשלום דמי ביטול.